Alla inlägg under mars 2013

Av Sandra - 27 mars 2013 11:28

Har precis ätit lunch här och tänkte tipsa om det.
Rätt trist lunch kan tyckas, men jag tyckte det var riktigt gott!
Fiskpanetter med sallad och vitlökssås.

Av Sandra - 25 mars 2013 21:00

Ny vecka igen, och dessutom påskveckan.
Vi ska träffa nära och kära så det ser vi fram emot.
Dagen började med utvecklingssamtal på dagis, och sen hann jag med ett träningspass och en dusch innan Neo skulle hämtas igen.
Lite lunch hann jag med att få i mig också.

Så himla fint väder har det varit idag så vi var ute ett par timmar på eftermiddagen.
Nu ska jag äta ägg och slappa i soffan en stund innan sängen kallar.

Av Sandra - 24 mars 2013 21:06

Det här receptet hittade jag i en tidning häromdagen, jag har dock ändrat lite i det.


Kasslergratäng!


Pastapenne Fullkorn för 4 pers

1 gul lök hackad

1 dm purjolök, skivad

400 gram kassler, i tärningar

2 dl lagrad, riven prästost

2 tsk senap

5 dl matgrädde

2 msk koncentrerad kycklingfond

1 ägg

salt och svartpeppar

kokt broccoli


Koka pastan i lättsaltat vatten enligt anvisningar på förpackningen. Sila av vattnet.

Fräs lök, purjolök och kassler i en panna några minuter.

Häll ner pastan i en ugnsform. Tillsätt osten och blanda runt lite.

Häll i grädden i en kastrull och tillsätt sedan senap och kycklingfond.

Koka upp och låt sjuda några minuter. Krydda med salt och peppar efter smak.

Tillsätt ägget i såsen.

Häll ner kasslerröran i ugnsformen och tillsätt sedan såsen.

Grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i 15 minuter.

Servera med kokt broccoli. Vi hade även en god sallad till.


Glömde så klart ta kort på maten, så jag tog ett på tidningsurklippet.

Detta var gott, och är perfekt att ha i matlådan till lunchen dan efter :)


 






Av Sandra - 16 mars 2013 10:21

Nu är det några dagar sen jag skrev igen, och tyvärr har jag inget roligt att komma med.

Neo hann vara på dagis i tre dagar den här veckan, och sen kom kräksjukan på besök IGEN!!

De sägs att man ska utsättas för sina fobier för att komma över dom, men det gäller inte mig när det kommer till just magsjuka.

Det är det värsta jag vet, och jag har ångest hela vintrarna för jag vet att det går då.

Nu har vi haft det hemma två gånger hittils denna vinter och jag tycker det var lika vidrigt den här gången som sist.

Dessutom var jag ensam med Neo eftersom P var mitt inne i en arbetsperiod, och då är han hemma ytterst lite.

Jag grejade att ta hand om det så klart, eftersom jag var tvungen. Och det är konstigt nog inte det värsta, utan det är ångesten och väntan när nästa kräkattack kommer.

Och framförallt att jag är livrädd för att jag ska bli smittad!


Än så länge har jag inte åkt på det, men går och mår illa hela tiden eftesom jag bara väntar på det.

Har svalt vitpepparkorn som det vore godis :) Jag vet att det inte finns något som säger att det hjälper, men det hjälper mitt psyke för stunden i alla fall.


Skittråkig läsning för er, men jag var tvungen att skriva av mig lite ang det här.


Idag är han i alla fall riktigt pigg igen, och har ätit både frukost och mellanmål så aptiten verkar ha kommit tillbaka nu.


Nu håller vi alla tummar vi kan att jag och P klarar oss..!!


Lite lek har vi orkat med i alla fall :)

 


Av Sandra - 10 mars 2013 12:43

I två dagar nu så har jag varit på dåligt humör och haft riktigt kort stubin. Det sjuka är att jag har ingen aning om varför!?
Eller ja, kanske lite uttråkad eftersom neo varit sjuk så länge nu men jag har tagit en pw varje dag och det brukar hjälpa så jag har svårt att tro att det är det.
Men men hoppas det är väck till imorgon i alla fall.

Nu ska jag strax iväg på ett par ärenden. Neo ska få följa med så han också får lite frisk luft.

Vi har roat oss i hans rum på förmiddagen. Vi har bl.a Bjudit gosedjuren på mat

Av Sandra - 7 mars 2013 10:45

Igår bakade vi som sagt bröd.
Dinkelpitabröd blev det. Dom blir verkligen supergoda så det rekommenderas! Recept finns sen innan här i bloggen om någon är intresserad.

Sambon handlade med sig socker hem imorse när han åkte från jobbet så nu har vi bakat bullar också!

Bullar är gott, trots hög feber.

Av Sandra - 6 mars 2013 09:33

Jag måste ju erkänna att jag är pinsamt dålig på att blogga numer.
Jag har haft tankarna på helt andra saker, men det är inget jag kommer gå in på här.
I helgen var vi hos min mamma som fyllt år, mysigt att träffa alla.
Vi bor över 20 mil från varann så det är inte varje helg man ses precis.

Idag är jag hemma med Neo som fått 40 graders feber och hosta.
Vi har en planerad tripp till Stockholm i helgen så jag hoppas han piggar på sig tills dess.

Hade tänkt att jag skulle baka bullar idag för att fördriva tiden lite, men har inget strösocker! Hur ofta händer det lixom..
Får bli bakning av matbröd istället!

Här är Neo i full koncentration när han leker med min mammas hund

Presentation


Välkommen in!
Hoppas ni hittar något som faller er i smaken!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards