Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Inte bara recept!

Av Sandra - 21 december 2012 13:11

Jag hade tänkt att jag endast skulle lägga upp recept på den här bloggen, men jag saknar faktiskt lite att blogga "som vanligt" så det kommer nog bli lite blandat här i fortsättningen.

Både recept och sen inlägg som handlar om lite allt möjligt.


Just nu har vi drabbats av en riktig fobi som jag har...

Kräksjuka!!

Neo insjuknade i Tisdags, och  sambon igår... Bara jag kvar, och jag går och känner efter hela tiden.

Vi skulle haft våra familjer här på julafton men det blir ingenting av det. Även om vi är friska då så smittar vi nog fortfarande.

Jag är sjukt besviken och ledsen över detta (mest för Neos skull som är tokladdad inför att tomten skulle komma hit), men samtidigt förstår jag så klart att ingen vill komma hit och riskera att ligga magsjuka efteråt.


Sist vi hade magsjuka hemma, så var det jag som var sjuk. På JULAFTON! för fyra år sedan. Varför just under högtider när man absolut inte vill vara sjuk?!

Aja nu är det som det är, så jag ska försöka sluta älta det här nu...

 
 
Ingen bild

Marie

21 december 2012 15:31

Stackare. Krya på er.
Hoppas att du klarar dig.
Kram

Sandra

21 december 2012 15:38

Tack Marie. Dock känns det som att det är på gång på mig med. Hoppas W mår bättre. Kram!

 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

21 december 2012 19:44

tack för titten hos mig... och såå kul att du länkade till din nya blogg. Var inne på den gamla rätt många gånger men fick inte lösenordet att funka och visste inte hur jag skulle komma i kontakt med dig.
Ha nu en bra helg o hoppas du klarar dig från smittan :)
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 17 januari 2014 13:05


4 port.   3 st kycklingfilèer strimlade 1 strimlad purjolök salt och svartpeppar 1 stor frp mellangrädde (5 dl) 2 msk tomatpurè ½ msk koncentrerad kycklingfond (jag tog något mer)   Stek kycklingbitar och purjolök i en panna. Salt...

Av Sandra - 16 januari 2014 18:41

 18 st   ½ Paket Jäst, 25 gram 3 dl ljummet vatten 1 msk olivolja ½ tsk salt 2 ½ dl grovt fullkornsvetemjöl 4 ½ dl vetemjöl   Fyllning: 400 gram köttfärs ½ finhackad gul lök 1 påse tacokrydda 1 liten burk majs 2 dl riven o...

Av Sandra - 12 januari 2014 10:01

Hittade detta recept i en tidning häromdan och var tvungen att testa. Gott blev det!   4 port. ca 300 gram tagliatelle eller spagetti (jag hade inget av det så jag tog Penne Fullkorn) 2 dl matlagningsgrädde 2 dl mellanmjölk 2 msk vetemjöl...

Av Sandra - 19 december 2013 12:23


4 pers.   400 gram köttfärs 1 påse tacokrydda 1 liten burk creme fraiche 1 ask Philadelphiaost Purjolök (mängden efter tycke och smak) Riven ost   Stek köttfärsen, och ha i kryddan. Häll i philadelphiaosten och creme fraichen i en...

Av Sandra - 7 december 2013 20:37


50 g jäst 5 dl mjölk 150 g smör 2 påsar saffran 1 1/2 dl socker 1 ägg 1 burk (liten) kesella 1 tsk salt 16-17 dl vetemjöl   Smula jästen i en bunke. Smält smöret, blanda i mjölken och värm upp till 37 grader. Blanda ner i jäst...

Presentation


Välkommen in!
Hoppas ni hittar något som faller er i smaken!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards