Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Sandra - 16 oktober 2012 09:53

Jag hittade det här receptet i en tidning för ett par dar sen, och idag provade jag det.

Ändrade lite lite i det.


Snabb Fiskgratäng:

4 pers.


400 gram torskfilè

200 g skalade räkor*

1/2 dl hackad färsk dill (jag tog lite extra)

1/2 dl majonnäs (gärna lättmajonnäs)

4 msk Kaviar (röd)

2 dl grädde. (i vår familj gillar vi sås, så jag tog 2 st förp, matlagningsgrädde)

Salt och svartpeppar

2 dl riven ost


* Jag köpte en påse Icas Räkor med skal, vet inte hur mycket en sån innehåller, men det blev lagom mängd


Sätt ugnen på 200 grader.

Lägg Fiskfileérna i en ugnsfast form. Lägg sedan på räkorna.

Blanda ihop Majonnäs, grädde, kaviar, Dill, salt och peppar i en skål.

Häll sedan blandningen över fisken.

Toppa med riven ost.

(Nästa gång kommer jag hoppa över osten, det kändes inte som att den behövdes.)

Gratinera i ugnen cirka 20 minuter.


Servera tillsammans med kokt potatis och blandsallad!


Jag missade att ta kort först, så ni får nöja er med ett när det redan hamnat i matlådan =)

 

Av Sandra - 16 oktober 2012 09:48

Kyckling och Baconpaj!

4-5 port.


Pajskal:

125 g smör

3 dl vetemjöl

3 msk kallt vatten


Sätt ugnen på 200 grader.

Blanda alla ingredienser till pajskalet och låt vila i kyl 30 minuter.

Tryck ut degen i en pajform, nagga med en gaffel och förgrädda i ugnen cirka 10 minuter.


Fyllning:

1 grillad kyckling

1 rödlök

1 röd paprika

1 paket bacon

2,5 dl matlagningsgrädde

1 dl creme fraiche

3 ägg

1 dl riven ost

Salt och peppar


Under tiden pajskalet förgräddas rensar du kycklingen, och skär i lagom stora bitar.

Skär baconet tunt och stek i en panna. Låt rinna av på papper.

Hacka rödlök och skär paprikan i små bitar.

Ta ut pajskalet ur ugnen, lägg i kyckling, lök, paprika och bacon.


Blanda grädde, creme fraiche, ägg, ost, salt och peppar i en bunke.

Häll över fyllningen.

Grädda i mitten av ugnen cirka 20 minuter, eller tills pajen fått fin färg.


Servera tillsammans med en god sallad!

 

Presentation


Välkommen in!
Hoppas ni hittar något som faller er i smaken!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards